nuffnang

Weight Loss

Showing posts with label dunia2. Show all posts
Showing posts with label dunia2. Show all posts

Wednesday, June 27, 2012

Burn Calories by Cleaning your floor easily with slipper genie



Mana nak cari ekkk slipper camnie...best nie kalu buat shuffle kt umah.
boleh panaskan badan n nari2...lalalalala










last2 jadi cam gini

.
.
.


ADOIIIIIIIIIIII


Jatuh terlentang
SAPO MAU TOLONG


OKLAH DAH LALUT 
BYE CAUCINCAU
ASSALAMUALAIKUM 


Thursday, December 22, 2011

Duit Baru 2012




Duit Ringgit Malaysia Baru

Ala-ala alaf baru warna pun ceria..RM..5...10...20...100 penuh colorful semua ada...
nk buat koleksi la...anak2 mesti suka menabung kalu color camni...
mak ayah cari duit ajer simpan x pun....perabih pandai hahahahah

Dulu2 duit rm20 warna ala coklat, kali nie warna kuning nk oren2....meriah sungguh...harap2 kertas RM5 tak sama cam dulu coz kalu banyak2 susah nk kira suka melekat....bila basah lg teruk....
So far i like color cam gi...x der la evergreen sgt...



Wednesday, October 19, 2011

Kes Budak kena gelek di China


Budak yang kena gelek dan tak dihiraukan oleh orang sekeliling sudah pun meninggal dunia menurut media China..kanak-kanak itu sebelumnya dalam keadaan koma teruk sebelumnya dalam keadaan koma teruk


"Okaylah, sejak petang semalam, memang kecoh pasal video budak 2 tahun kena langgar dengan van dan lori tapi malangnya takde seorang pon yang peduli. Budak malang tu dah terbaring berlumuran darah tapi orang yang lalu lalang tu buat dek jek... Video tu mmg tersebar dgn cepat dan ramai yang marah dengan kejadian ni... Kejadian ini berlaku di China dan bukan di Malaysia. Pagi ini pon HOT fm buat topik pasal ni...




Sekarang aku nak cerita fakta sebenar dan boleh juga dikatakan peringatan pada korang yang nak pergi ke China... Kalau korang jumpa or ternampak orang lain dalam kesusahan seperti seorang makcik terjatuh basikal, atau budak kecik dipukul or dibuli ataupun ko nampak seorang tua yang tibe2 diserang sakit jantung, sila jangan tolong.. Ye, benar2 kawan2. JANGAN TOLONG! Nak tahu kenapa? Sebabnya bila kau tolong, orang itu dah menjadi tanggungjawab engkau. Contohnya, kau nak tolong makcik yang jatuh basikal tu, katakan makcik tu patah kaki, maka ko yang kena tanggung sume kos perubatan die sbb ko yang tolong dia...Ataupun ko akan disaman oleh anak makcik tu sbb ko lah penyebab mak die jatuh... Inilah faktanya di China. Nilai moral dah takde. Mereka akan pentingkan diri sendiri sbb kalau mereka tolongpun mungkin mereka yang akan tanggung akibatnya... Serius wa cakap lu. Cerita ini diceritakan oleh ofismate aku yang membacanya dalam akhbar cina minggu lepas.



Dalam akhbar tu penulis bagitau ada seorang askar (kalau tak silap aku) menolong seorang tua yang terjatuh secara tiba2.. Kerana prihatin takde org lain nak tolong maka askar ni pon naklah bantu tapi anak org tua ni nampak die pegang mak die so die tuduh askar ni yang tolak mak dia. So askar ni kena saman dan terpaksa menanggung kos perubatan org tua tu.. Akibatnya die kena buang kerja. Jadi kes budak yang kena langgar ni pun sama. Baik biarkan jek budak tu sbb kalau tolong and jadi pape yang lebih teruk kat budak tu, diorang yang kena tanggung.



Nak tahu tak apa yang pemandu van tu cakap pasal die langgar budak perempuan tu? Mula2kan die dah terlanggar budak tu and die berhenti kejap sbb perasan die langgar budak. Masa tu budak tu berada di tgh2 antara tayar depan dan belakang. Die terfikir kalau budak tu mati, die cuma perlu bayar denda lebih kurang RMB10,000- RMB20,000 je tapi kalau budak tu hidup die kena tanggung akibatnya seumur hidup so die teruskan langgar budak tu dengan harapan budak tu akan mati. Itulah undang2 di China yang mana kalau langgar mati lebih senang nak kira drpd langgar hidup. So sekarang pemandu van tu sangat berharap yang budak kecik ni akan mati.. Terukkan? Ini bukan tipu tau tapi seperti yang tertulis dalam paper cina hari ni...

Jadinya kalau sampai di China ingatlah pesan aku ni... JANGAN TOLONG kecuali family ko sendiri... Kalau ofismate aku tu tipu maka tipulah aku... Semoga perkara ini takkan terjadi di Malaysia tercinta ini..."thanx to http://anneraini.blogspot.com/





Wednesday, January 26, 2011

Petikan dari akbar harian Metro ( Bayi Atas Bonet )
.
.
.
.
Tergamak lagi manusia buang bayi nooo n yg sanggup tikam pun ada....
kalu rasa binatang x dak akai...manusia lagi teruk dari binatang
kesian budak tu x bersalah
ingat ALLAH tahu semuanya


Dunia kita lepas d akhirat tunggu la pembalasanNYA

My Sweet Heart

Daisypath Anniversary tickers

UmmU

Lilypie Fifth Birthday tickers

Daniel

Lilypie Second Birthday tickers

Salam Perkenalan

nuffnang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

KETENANGANKU


Romantic Snow Globes by WiddlyTinks.com

Total Pageviews